Aici, fiecare zi este o aventura!
Despre Noi
Educația și dezvoltarea copiilor sunt aspecte fundamentale în viața oricărui părinte.
Viziune
Grădinița “Hello Kids” își propune ca fiecare copil să performeze standardele educaționale, la nivel mediu și ridicat, să manifeste interes pentru studiu și cunoaștere, stimă de sine și respect pentru aproapele său.
CULTURA ORGANIZATIONALA A GRADINITEI “HELLO KIDS”
Cultura organizațională reprezintă „un complex specific de
valori, credințe conducătoare, reprezentări, înțelesuri, căi de gândire
neîmpărtăşite de membrii unei organizații, care determină modurile In care
aceştia se vor comporta In interiorul şi in afara organizației respective şi
care sunt transmise noilor membri drept corecte“. (S. Iosifescu„ Management
educațional pentru instituțiile de Invățământ“, Bucureşti, 2001).
Cultura organizațională este mediul intern care caracterizează
fiecare organizatie, In care acționează şi se dezvoltă grupurile şi fiecare
individ In parte şi care determină comportamentul/atitudinile ce conduc la
eficienta organizatiei respective.
„Cultura organizațională este personalitatea unei organizații”,
(McNamara 1997). Cultura organizațională a grădiniței noastre este influențată
de fiecare dintre componentele menționate mai jos, dar mai ales de modul cum
aceste componente relaționează cu factorii mediului extern, dar şi Intre ele.
Cultura organizationala a Grădiniței "Hello Kids" este caracterizata printr-un etos profesional. Valorile
dominante sunt: egalitate, cooperare, respect reciproc, atasamentul fata de
copii, profesionalism, libertate de exprimare, receptivitate la nou,
creativitate, entuziasm, dorinta de afirmare.
Conducerea gradinitei a elaborat Regulamentul de ordine
interioara, pe baza prioritatilor acordate strategiilor si politicilor de
dezvoltare institutionala la nivelul sistemului si al unitatii de invatamant.
In ceea ce priveste climatul organizatiei, am putea spune ca
este un climat deschis, caracterizat prin dinamism si grad inalt de angajare a
membrilor institutiei prescolare. Este un climat stimulativ care ofera
satisfactii, relatiile dintre cadrele didactice fiind deschise, colegiale, de respect
si de sprijin reciproc.
Doamna directoare este deschisa si asculta sugestiile cadrelor
didactice, face aprecieri frecvente si sincere la adresa acestora, le
aprecieaza competenta, le ofera o larga autonomie si doreste sa le ajute, unele
dintre ele fiind la inceput de cariera.
Toate acestea se reflecta pozitiv in activitatea instructiv
educativa si in conduita cadrelor didactice. Cadrele didactice aplica
Curriculum-ul, manifestand dorinta de formare continua si perfectionare.
Rezultatele obtinute ne determina sa afirmam ca unitatea
noastra de invatamant a parcurs un proces de integrare in cultura
organizationala ca model de gandire si comportament s-a dezvoltat in timp.
Subliniem:
1. comportamentul
membrilor unitatii s-a format atat pe baza normelor stabilite in
Regulamentul de functionare al Grădiniței "Hello Kids", cat si prin valorificarea particularitatilor
individuale si al nivelului individual de cultura;
2. s-a
abordat un management participativ, care a stimulat comunicarea si
reconsiderarea relatiei dintre adulti si copii;
3. au
fost exersate atitudinile positive fata de schimbare, reusind diminuarea
stereotipurilor culturale si prejudecatilor, prin deschiderea spre
initiativa si comunicare;
4. la
nivelul culturii profesionale, se apreciaza tendinte de formare
specializata.
Apreciind ca dezvoltarea culturii organizationale sta la baza
si determina, pentru viitor, cultura calitatii in educatie, am stabilit ca
directii de actiune urmatoarele:
1. prioritatea absoluta a copilului pentru dezvoltarea normala;
responsabilitate
fata de serviciile prestate fata de beneficiari;
2. cresterea
calitatii in educatie, prin tratarea cu demnitate si respect a oamenilor;
3. asigurarea
calitatii in educatie, prin control flexibil, de la foarte strict la
foarte relaxat.
Modelul educaţiei pentru dezvoltare armonioasă şi sănătoasă a
individului încurajează, ca strategii de lucru, învăţarea prin descoperire şi
crearea unor motivaţii puternice pentru succes şi reuşită şcolară. Grădiniţei "Hello Kids" îi sunt specifice atenţia
dirijată către fiecare preşcolar, tratarea diferenţiată, monitorizarea atentă a
progresului şi a stării de sănătate. Programul grădiniţei încurajează învăţarea
limbilor străine, a limbii engleze şi derularea altor activităţi
extracurriculare care să stimuleze aptitudinile individuale: arte martiale,
pian/canto, zumba ,cursuri inot.Specific grădiniţei este feed-back-ul atent şi
constant către părinţi, cu informaţii la sfârşit de săptămână despre progresul
fiecărui copil.
Acestea se transmit prin fişe-tip de înregistrare ritmică a
progresului, prin discuţii cu familiile, prin setul de fişe adăugate
portofoliului individual la finalul fiecărei săptămâni, semestru sau an.
Fiecare copil beneficiază de recomandări pentru direcţiile de dezvoltare a
aptitudinilor sau intereselor.
Pentru înţelegerea relaţiilor complexe ale unitatii de
invatamant - Grădinița “Hello Kids”, ca parte
integrantă a realităţii socio-economice, trebuie cunoscute şi accentuate
finalităţile categoriilor sociale implicate din punct de vedere educaţional:
PĂRINŢII - sunt interesaţi de formarea şi dezvoltarea la copii
a capacităţilor intelectuale, civice şi afective necesare integrării
socio-economice şi europene.
COPIII - dispun de un potențial creativ care, prin intermediul gradinitei,
este dezvoltat și încurajat. De asemenea, copiii sunt motivați pentru însuşirea
cunoştinţelor ştiinţifice, a competentelor, asimilarea tehnicilor de muncă
intelectuală, dezvoltare personală armonioasă.
CADRE DIDACTICE - își doresc crearea unui mediu favorabil actului educaţional,
care să permită dezvoltarea unei cariere, cu accent pe formarea continuă, în
condiţiile unui trai decent.
COMUNITATEA LOCALĂ - un element care să dea dovadă de profesionalism,
flexibilitate şi suport în formarea şi dezvoltarea generaţiei de mâine, în
strânsă concordanţă cu cerinţele societăţii în condiţiile integrării europene.